Visuele identiteit
In 2014 heeft het Mauritshuis ook een nieuwe logo gekregen. Een stevige hoofdletter M gevolgd door een sierlijke kleine letter h van het woord Mauritshuis. Dit nieuwe beeldmerk is gebaseerd op monogrammen waarmee kunstenaars in het verleden hun werk signeerden. Dankzij de eigentijdse typografie van Studio Dumbar wordt het erfgoed van het museum naar nu getild.
Website
De volledig vernieuwde website biedt bezoekers de gelegenheid om alle werken uit de collectie op volledig scherm te bewonderen. De beelden zijn van zo’n hoge kwaliteit dat de bezoeker ver kan inzoomen om de schilderijen tot in detail te bestuderen. In veel gevallen kan ook de achterkant van het schilderij bekeken worden. De site biedt verder alle ruimte voor video, online kaartverkoop en achtergrondinformatie.
Openingscampagne
Dat wil iedereen wel: geen reproductie maar de echte versie van het Meisje met de parel boven je bankstel. Rond de heropening lanceerden we een spraakmakende campagne waarin we inhaakten op deze wens. Voor twee echte fans draaiden we de rollen om en creëerden we hun huiskamer in het Mauritshuis rondom het originele schilderij. Om zoveel mogelijk fans aan deze actie te verbinden nodigden we iedereen uit een foto van henzelf en hun versie van het Meisje met de parel te uploaden op Facebook.
Multimediatour
Met de nieuwe multimediatour die in 2014 gelanceerd is, en als gratis app te downloaden is op een smartphone, ontdekken bezoekers nog meer over schilders, hun meesterwerken en de verhalen erachter. Zowel voor, tijdens als na hun bezoek. Bovendien kun je zo precies zelf bepalen in welk tempo en in welke volgorde je door het Mauritshuis heen loopt.